خطایی که داور دیروز ندید و کارتی که بازیکن استقلال نگرفت!

ابوطالب طاهریان

به گزارش سایت داوران، دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی با برتری 2 بر یک قرمزهای تبریزی به پایان رسید. دیداری که به خاطر حساسیتش توجه همه را به داور بازی و سوت‌هایش جلب کرده بود.
در همین خصوص «ابوطالب طاهریان» از داوران بین المللی اسبق کشورمان که اکنون به عنوان ناظر داوری و نماینده فدراسیون مشغول فعالیت است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام نیوز، داوری این دیدار را مورد آنالیز قرار داد.
وی در ابتدا با بیان اینکه تیم داوری قضاوت خوبی در این بازی داشته است، گفت: دقیقه 24 داور خطای هرایر مگویان روی فرزاد حاتمی را در حالی ندید که در این صحنه مگویان باید اخطار می‌گرفت.
ایشان در خصوص گل دوم تراکتورسازی که مشکوک به آفساید بود اظهار داشت: دقیقه 69 این اتفاق رخ داد که اوج هنر آقای سخندان را نشان داد. گل دوم تراکتورسازی کاملا سالم به ثمر رسید و بابت این تصمیم به آقای سخندان تبریک می‌گویم.
وی در ادامه تصریح کرد: دقیقه 71 کمک داور برای استقلال کرنر گرفت که داور وسط این صحنه را اوت دروازه تشخیص داد. همین ناهماهنگی با اعتراض آقای منصوریان همراه شد. در نهایت تصمیم آقای حیدری در این صحنه درست بود.
کارشناس داوری فوتبال کشورمان همچنین گفت: دقیقه 77 کارت زردی که به فرزاد حاتمی به خاطر اصرار در خطا داده شد کاملا صحیح بود. ضمن اینکه کارت زرد یعقوب کریمی در دقیقه 82 نیز به درستی داده شد.
ایشان در پایان خاطر نشان کرد: برای اولین بار در فوتبال ایران شاهد استفاده از 6 داور در یک بازی بودیم که خوشحالیم این اتفاق با موفقیت صورت گرفت. ضمن اینکه باید از مربیان و بازیکنان دو تیم تشکر ویژه داشت چرا که با تیم داوری کمال همکاری را داشتند و مانع به حاشیه رفتن بازی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *