افشاریان: صحبت های نادر جعفری یک صحبت منسوخ شده است

خداداد افشاریانداور بین‌الملل سابق فوتبال ایران گفت: در داوری نباید به دنبال قومی‌گرایی بود زیرا داوران بر اساس توانایی فردی خود داور بین‌المللی می‌شوند.

 به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس، خداداد افشاریان در واکنش به اظهارات نادر جعفری که گفته بود بیشترین داوران بین‌المللی از شهرهایی هستند که تیم لیگ برتری ندارند،‌گفت: از نادر جعفری تشکر می‌کنم. او دلش به حال داوری می‌سوزد و برای داوری هم زحمت کشیده است. من و او با هم همکار هستیم. در آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی با همدیگر تحصیل کردیم اما صحبت‌های او برای من زجرآور است.

وی ادامه داد: اینکه می‌گوید شهرهایی که تیم‌های لیگ برتر ندارند نباید داوران بین‌المللی داشته باشند حرف درستی نیست و بی‌پایه و اساس است زیرا داوران بر اساس توانایی‌ها و شایستگی‌های خودشان انتخاب می‌شوند نه بر اساس قومیت یا محل جغرافیای زندگی‌شان. این حرف منسوخ شده است. می‌توانم برایتان چند مثال از فوتبال روز دنیا بیاورم. کمک داور قرقیزستانی که در افتتاحیه جام جهانی قضاوت می‌کند بر اساس توانایی‌اش است وگرنه قرقیزستان فوتبالی در سطح اول دنیا ندارد.

افشاریان تصریح کرد: همین محمد فنایی خودمان که در فینال جام جهانی پرچم زد فقط بر اساس توانایی و شایستگی‌اش چنین کاری انجام داد وگرنه ما فوتبالمان در سطح فینال جام جهانی نیست. هدایت ممبینی از هفت‌گل خوزستان، شاهین حاجی‌بابایی از بناب، جلال مرادی از کرمانشاه، مسعود مرادی از کرج، سعید مظفری‌زاده از یزد، حیدر شکور از داراب، یدالله جهانبازی از شهر کرد، بیژن و پیام حیدری از همدان که برادرند(مگر می‌شود یک خانواده دو داو بین‌المللی داشته باشد؟ پس باید به توانایی فردی‌شان تعظیم کرد.) و …  به داوری فوتبال ایران خدمت کردند و در فهرست بین‌المللی قرار گرفتند. جلال مرادی که کاپیتان داور‌ها بود از کرمانشاه آمد مگر کرمانشاه فوتبال و تیم لیگ برتری دارد؟ خود اصفهانیان که سخت‌ترین بازی‌های ایران را سوت زده از زنجان آمده است.

داور بین‌الملل سابق فوتبال ایران با اشاره به اتحاد داوران گفت:‌ تنها دلخوشی داوران این است که در کنار هم و با لذت بردن از فوتبال قضاوت می‌کنند. در کلاس‌های داوری در کنار هم حضور دارند بدون آنکه بخواهند این شهر و آن شهر بکنند و یارکشی یا قومیت‌گرایی انجام دهند. البته آدم‌های فوتبال به داوران ظلم بسیار کردند اما داوران همیشه در کنار هم متحد بودند. صحبت نادر جعفری یک صحبت منسوخ شده است.

وی افزود: او از شهر یاسوج اسم برده شهری که من تنها داور بین‌المللی آن بودم. بنابراین منظورش من بودم. من با افتخار وارد داوری و فهرست داوران بین‌المللی شدم و با افتخار هم از داوری بازنشسته شدم. مثل برخی آدم‌ها نبودم که با دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا از فهرست داوران بین‌المللی کنار گذاشته شوم. نمی‌خواهم در مورد دلایل این برکناری صحبت و کنکاش کنم. اهالی فوتبال همه چیز را به خوبی می‌دانند.

افشاریان با اشاره به مسعود عنایت گفت: عنایت یکی از مردترین مردان داوری فوتبال است. خود او از استهبان فارس آمده پس بگوییم چون استهبان تیم لیگ برتری ندارد نباید او رئیس دپارتمان یا کمیته داوری شود. نباید به دنبال قومیت‌گرایی در فوتبال بود.

وی با اشاره به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان و شهر یاسوج که شهر من است بیشترین جانباز، شهید، رزمنده را نسبت به جمعیتش در دوران دفاع مقدس داشته است. اگر نمی‌خواهیم ایستاده برای مردم این استان دست بزنیم در حق مردمش ظلم نکنیم و یا اسمش را به بدی نیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *