پیشکسوت داوری فوتبال گفت: کاری که دیشب با اصفهانیان انجام شد داعش با او نمی کرد

علی خسروی

علی خسروی در خصوص اتفاقات برنامه شب گذشته 90 حول محور داوری اظهار داشت: داوری فوتبال دیشب سرشکسته شد. من از وزیر ورزش تقاضا دارم و خواهش می کنم با تشکیل یک کمیته ویژه هر چه سریعتر به این پرخاشگری ها در داوری کشور پایان دهند. فضای داوری جایی برای پرخاشگری و دعواهای شخصی نیست.به خدا قسم به این دلسوزی نمی گویند.

وی ادامه داد: من آنهایی که داخل و بیرون از داوری فوتبال ایران هستند را نصیحت می کنم به تقوا و صداقت. این بحث می توانست در خانواده داوری حل و فصل شود نه مقابل دیده گان 20 میلیون تماشاگر برنامه 90. مشکلات امروز داوری برگزاری کلاس با حضور این و آن یا دانستن زبان انگلیسی توسط اصفهانیان نیست. ما یک بشکه 220 لیتری را به امان خدا رها کرده ایم و به چکه کردن قطره هایی از شیر این بشکه بند شده ایم.

داور پیشکسوت فوتبال  افزود: بازگرداندن شخصیت داوری در فوتبال ما کاری بود که فغانی انجام داد. او از داوری ایران سبقت گرفت و بر کرسی آسیا نشست. ما انتظار داشتیم پس از آن رویداد مهم حرکات ارزنده تری در فضای داوری انجام شود. من برای کمیته داوران و هیات رییسه فدراسیون پیشنهاداتی دارم که باید حتما آنها را به اطلاع شان برسانم. موضوعاتی همچون نحوه انتخاب رییس دپارتمان داوری که این روزها باعث بروز برخی از همین مشکلات شده است. داوری کار کوپنی و سهمیه ای نیست. جای منیت ها نیست.

خسروی در پاسخ به این سوال که عادل فردوسی پور تا چه اندازه در بروز چنین اتفاقی نقش داشت، عنوان کرد: فردوسی پور قصدش روشنگری است اما به نظرم می توانست در دعوت از مهمانانش افرادی دیگری را هم انتخاب کند. ما خانواده داوری دیشب از عسگری توقع داشتیم که لااقل در برخی موارد از اصفهانیان دفاع کند اما سکوت او بیشتر آزارمان داد.

وی تاکید کرد: اصفهانیان خانواده دار است. داماد دارد. عضو شورای شهر است.متاسفانه او را در مقابل دیدگان میلیونها نفر و خانواده اش به قتل رساندند.خود عادل هم گفت که فضایی به وجود آمد که او را کشتند!

خسروی افزود:هر زمان می خواهند نام متخلف یا خلافکاری را ببرند و آن را رسانه ای کنند مخففش را می گویند. این خیلی بد است که چنین برخوردی با یک انسان، آن هم از جامعه مظلوم داوری در رسانه ملی صورت بگیرد. سوال این است که هدف ما چیست؟ آیا می خواهیم با این حرف ها جو را تلطیف کنیم یا بر عکس می خواهیم همه چیز را بر هم بریزیم؟

کارشناس داوری فوتبال اضافه کرد: طبیعی است که وقتی تاج و کفاشیان غیرمسئولانه درباره مسائل لیگ یک حرف می زنند و کمیته داوران پاسخی به آنها نمی دهد شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. شب گذشته خیلی از داوران با من تماس گرفتند و ابراز ناراحتی کردند. دیشب داوری فوتبال ایران سقوط کرد. داورانی که با من تماس گرفتند عنوان می کردند که دیگر نمی خواهند در این شب عید کار کنند.

خسروی در پاسخ به این سوال که اقدام نوید مظفری و روی خط آمدن در برنامه 90 را چطور ارزیابی می کند، بیان داشت: نوید مظفری هم اشتباه کرد. ایشان اگر لطفی کرده بود که البته کرده بود و این لطف را در حق من و خیلی های دیگر هم انجام داده نباید با این کار ارزش معنوی کارش را از بین می برد. رسول الله می فرماید:«پست ترین آدم ها کسانی هستند که اسرار دوران خوشی خود را در دوران دشمنی برملا می کنند.»

وی در ادامه این بحث ضمن ابراز ناراحتی مجدد یادآور شد: ما روزی 10 بار می گوییم غیرالمغضوب علیهم، یعنی خدایا ما را به راه گمراهان نفرست. ابن ملجم مرادی هم قرآن را از بر بود اما فرق عدالت را شکافت. چرا حب و بغض ها در رسانه ملی عنوان می شود؟ داور سوئدی را دیدید؟ داوران ما هم از همان جنس هستند. آن داور به خاطر شغلش از همسرش جدا شده و سختی های زیادی را تحمل کرده بود. این قصه همه داوران ماست.

خسروی خاطرنشان کرد: داوری در همه دنیا شغلی مظلوم واقع شده است، لااقل ما خودمان به خودمان ظلم نکنیم. فکر می کنم کاری که دیشب با اصفهانیان انجام شد داعش نمی کرد. من خودم به شخصه از منتقدان سرسخت اصفهانیان هستم اما انتقادتم را هرگز به این شکل به او اعلام نمی کنم. دیشب تلخ ترین شب داوری فوتبال ایران بود.

2 پاسخ

  1. راستش من خیلی ناراحت شدم خیلی زیاد دیشب کل برنامه را دیدم که در مورد داوری بود واقعا زشت بود که جلوی دیدگان بینندگان زیاد این گونه توهین کنند و از همه بدتر این که ما مسلمانیم و شیعه هیچ وقت برادران دینی نباید فضای این چنینی جلوی دوربین ها درست کنند. خدا دوست نداره پس چرا ما دیشب شاهد ابرو ریزی این طوری بودیم .فقط باید بگم خجالت داره از خدا خجالت بکشند .ابرو ریزی گناهه .دلم سوخت برای جامعه داوری . خدا حفظشون کنه از دست این ادم های شر درست کن .
    تشکر .یا حق .

  2. متاسفانه برنامه نود به عمد یک عده افراد معلوم الحال رو به برنامش میاره تا برنامشو جذاب کنه در حالیکه آقای غیاثی مدعی العموم شده،در برنامه نود بدلیل اینکه آقای اصفهانیان امثال ایشون رو از نظارت لیگ برتر کنار گذاشته با بی شرمی تمام به داوران زحمتکش تهمت میزنه که به خاطر یک فرد نتایج بازی هارو عوض میکنند.موندیم دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو.آشما به چه حقی به داوران زحمتکش تهمت میزنید؟قای غیاثی شما همون کسی بودی که گفتی من در حرم امن الهی اعلام میکنم آقای خسروی خلاف کرده (زمان آقای دادکان)…آقای غیاثی تنها دشمن داوری این مملکته با این بی فکرهاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *