حسین عسگری: در لیگ برتر عملکرد فنی داوران ملاک ماست

حسین عسگریرئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: داورانی که عملکرد مطلوبی در نیم‌فصل اول نداشتند به کلاس داوری دعوت نشدند.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس، حسین عسگری در مورد برگزاری کلاس داوری در نیم‌فصل گفت: کلاس داوری امروز به پایان رسید و 85 داور و کمک داور در این کلاس حضور داشتند. ما در این کلاس آموزش‌های لازم و نکات ضروری را به داوران گوشزد کردیم تا توانایی‌هایشان را ارتقا بدهیم. کلیپ‌های آموزشی فیفا و AFC هم برای آنها به نمایش گذاشتیم و همچنین برخی از عملکردهای داوران را هم در این کلاس مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا داوران در نیم‌فصل دوم بتوانند قضاوت‌های بهتری را داشته باشند.

وی ادامه داد: در نیم‌فصل دوم با توجه به اینکه حساسیت مسابقات بیشتر می‌شود کار داوران هم سخت‌تر خواهد بود به همین دلیل در این کلاس سعی کردیم نکات لازم را به داوران گوشزد کنیم. سه روز از این کلاس 5 روزه اختصاص به داوران داشت و دو روز آن هم مربوط به ناظران بود.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه برخی از داوران بازنشسته از این کلاس به عنوان کاریکاتوری از کلاس داوری یاد کردند زیرا تعداد ناظران را دو سه برابر داوران بود گفت: هرکسی در کشور ما آزاد است تا نظراتش را بگوید اما باید دقت کرد که پرورش و تقویت ناظر و مدرس داوری از وظایف فدراسیون فوتبال، کمیته و دپارتمان داوری است. استان‌ها که نمی‌توانند ناظر تربیت کنند بنابراین برخی از داورانی که به دلیل شرایط سنی‌شان بازنشسته شده بودند باید از تخصصشان استفاده می‌کردیم و آنها را به روز می‌کردیم تا از این ناظران در مسابقات مختلف استفاده کنیم. 65 – 66 ناظری که در این کلاس حضور داشتند قرار نیست همه آنها از فردا در لیگ برتر قضاوت کنند. تعدادی از آنها در مسابقات استانی به کار گرفته خواهند شد.

عسگری در مورد پرداخت شدن حق و حقوق داوران گفت: تا جایی که من اطلاع دارم کارهای اداری آن انجام شده و مدارک لازم برای پرداخت‌ها به سازمان لیگ ارسال شده و فکر می‌کنم تا آخر این هفته سازمان لیگ روند اداری را تکمیل کند و حداکثر تا آخر دی ماه دستمزد داوران در لیگ برتر و لیگ دسته اول به آنها پرداخت شود.

وی در مورد افزایش دستمزد داوران گفت: درخواست داده‌ایم که 40 درصد دستمزد داوران افزایش پیدا کند در حال حاضر هر داور برای قضاوت در لیگ برتر حدود 750 هزار تومان دستمزد می‌گیرد به این ترتیب حداقل دستمزد برای قضاوت در لیگ برتر 1 میلیون تومان باشد.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه محسن قهرمانی اعلام کرده که می‌خواهد در لیگ استان خراسان قضاوت کند و آیا او اجازه این کار را دارد و و اینکه امکان دارد دوباره در لیگ برتر هم سوت بزند گفت: بهتر است که به این مسائل بیش از اندازه پرداخته نشود به هر حال هیات فوتبال استان می‌تواند از وجود ایشان استفاده کند اما در مورد لیگ برتر باید بگویم عملکرد فنی داوران ملاک عمل ماست یعنی اینکه اگر داوری عملکرد مطلوب و استانداردی نداشت طبیعی است که در لیگ برتر به او قضاوت نمی‌رسد همانطور که شماری از داوران را به کلاس داوری نیم‌فصل دعوت نکردیم زیرا عملکرد فنی آنها استاندارد نبود. اسم این داوران را نمی‌گویم زیرا می‌خواهم شان و جایگاه داوران حفظ شود.

وی ادامه داد: برای آنکه بهتر متوجه صحبتم شوید این را می‌گویم. وقتی بازیکنی عملکرد خوبی دارد مربی تیم ملی او را دعوت می‌کند اما ممکن است بعد از مدتی همان مربی آن بازیکن را به تیم ملی دعوت نکند زیرا عملکردش را مطلوب ندانسته من هم می‌خواستم مکانیزم انتخاب داوران را برای شما تشریح کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *