موعود بنیادی فر سومین داور لیست الیت ایران شد

موعود بنیادیفرداور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: داوران ایرانی در صورت حمایت بیشتر می‌توانند درخشش بیشتری در فوتبال آسیا داشته باشند.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس  موعود بنیادی‌فر  در مورد انتخابش به عنوان داور الیت آسیا گفت:‌ حدود یک ماه پیش در کلاس مالزی شرکت کردم و 29 داور از کل آسیا در این کلاس حضور داشتند که من تنها داوری ایرانی بودم که در آن کلاس حاضر بودم و موفق شدم تست‌های مختلف بدنی و همچنین مصاحبه‌های به زبان انگلیسی را به خوبی بگذرانم و من هم به جمع دوران الیت ایران اضافه شوم اکنون بعد از فغانی و ترکی و سومین داور الیت ایران هستم. جواب این کلاس‌ها روز گذشته به ما اعلام شد و قرار است در سمینار دانش‌افزایی 2015 داوران در امارات هم شرکت کنم.

بنیادی‌فر در مورد اینکه فکر می‌کند چه بازی‌هایی در آسیا در اولین سال الیت شدنش به او داده شود، گفت: فدراسیون فوتبال ایران در آسیا یک فدراسیون قوی و شناخته شده است من هم یک رزومه کوچک در AFC داشتم و جزو داوران جوان آسیا بودم احتمالاً در اولین سال به من مسابقات بین‌المللی پایه را بدهند و پس از آن ان‌شاءالله در سال‌های بعد قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا را هم خواهند داد.

وی در مورد قضاوت‌هایش در فوتبال ایران گفت: در جام حذفی هفته گذشته بازی استقلال و فولادنوین خوزستان را قضاوت کردم که 120 دقیقه طول کشید و استقلال در دقیقه 109 گل زد این اولین بازی پخش مستقیم من در این فصل بود و فصل گذشته‌ هم بازی پرسپولیس و پدیده را سوت زدم.

بنیادی‌فر در مورد انتقادهای زیادی که به داوران در فوتبال داخلی ما می‌شود، گفت: فوتبال ما یک فوتبال نتیجه‌گرا است و در این فوتبال داوران همیشه مقصر هستند امیدوارم از داوران حمایت بیشتری شود و فرهنگ‌سازی هم در زمینه داوران در تیم‌ها ایجاد شود ما دوران خوبی در آسیا داریم فغانی و کامرانی‌فر در جام جهانی برزیل حضور داشتند و هفته گذشته هم فغانی به همراه کامرانی‌فر و سخنران فینال لیگ قهرمانان آسیا را سوت زدند بنابراین اگر از داوری حمایت بیشتری شود داوران ما حرف‌های زیادی برای گفتن در آسیا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *