سپ بلاتر به دنبال تصویب امکان بازبینی ویدئویی تصمیمات داوری در مسابقات فوتبال

سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال

به گزارش Sky Sport سپ بلاتر، ریاست فیفا در صحبت هایی  در یک همایش در شهر منچستر انگلستان از پیشنهاد خود مبنی بر امکان بازبینی ویدئویی تصمیمات داور بازی فوتبال در مسابقات آتی این رشته ورزشی خبر داد.

“مربیان در هر نیمه یک یا دو بار حق خواهند داشت تا تصمیمات داور را زیر سوال برده و تقاضای بازبینی کنند و این تنها هنگامی رخ خواهد داد که بازی متوقف شده باشد. برای این کار باید یک نمایشگر مخصوص در کنار زمین تعبیه شده تا داور و مربی آن صحنه را بازبینی کرده و پس از آن داور می تواند تصمیم خود را تغییر دهد. تقریبا همانند اتفاقی که در تنیس رخ می دهد.

“ما قصد داریم در صورت تصویب این پیشنهاد برای اولین بار از این تکنولوژی در رقابت های زیر 20 ساله های جهان که سال آینده در نیوزلند برگزار خواهد شد، استفاده کنیم.”

وی همچنین تایید کرد که در ژانویه آینده فیفا تصمیم گیری قطعی را در مورد برگزاری رقابت های جام جهانی 2022 قطر در زمستان و یا تابستان اتخاذ خواهد کرد.

“چیزی که مشخص است این است که این بازی ها باید در سال 2022 میلادی انجام شود و ما برگزاری این مسابقات در ژانویه / فوریه سال 2022  و یا نوامبر/ دسامبر آن سال را به عنوان گزینه های احتمالی در صورت عدم امکان برگزاری رقابت ها در تابستان در نظر گرفته ایم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *