خوشخوان: وجدان کاری را جانشین حاشیه ها نکنیم

آرم فیفا , لوگو فیفا

کارشناس داوری کشورمان در خصوص داوری‌های جام جهانی گفت: داوری ها در این دوره ازجام جهانی هم همراه با معدود اشتباهاتی بود اگر تفکرات این طور باشد که فوتبال بدون اشتباهات داوری صورت گیرد توقع غیر ممکن و دور از دسترس است. 
 
حمید خوشخوان گفت: داوری اشتباه دارد اگر شما فوتبالی بدون اشتباه دیدید باید تعجب کنید چرا که داور هم انسان است و تحت تاثیر عوامل بیرونی و درونی در جام جانی قرار می گیرد. در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران روی بحث اشتباهات داوری ریز نمی شوند و فقط اینجاست که با یک اشتباه تمام نگاه ها معطوف به یک چیز می شود. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: داوران کشورمان در این مسابقات عملکرد قابل قبولی ارائه کردند که موفق شدند 5 بازی به عنوان داور ذخیره در کوبل داوری قرار بگیرند داور چهارمی از اهمیت بالایی برخوردار است و این چیزی از ارزش‌های بالای فغانی و کامرانی فر کم نمی کند چرا که در این سمت هم باید کنترل بازی، قبل بازی، بعد بازی را در دست داشته باشی. 
 
خوشخوان در ادامه بیان کرد: در دوره بعد قطعا داوران ایرانی در الیت اصلی قرار خواهند گرفت. 
 
وی تصریح کرد: تکنولوژی‌ گل که در این دوره بکار گیری شد خیلی به کمک داوران آمد ولی به دلیل هزینه بالای آن نمی توان در سایر کشورها از این سیستم به طور قطعی استفاده کرد. 
 
وی در پایان گفت: درباره اظهار نظر نکردن 2 مسئول اصلی کمیته داوران باید بگویم اظهار نظر کردن یا نکردن این 2 گره‌ای از فوتبال ماباز نمی‌کرد و نتیجه ای حاصل نمی شد امیدوارم آینده داوری کشورمان سمت و سوی جهانی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *